Опис ситуації з життя:

Одного дня я впіймав людину, яка відкрила замок і проникла до мого автомобіля, щоб щось вкрасти. Були свідки. На місце вчинення проникнення до автомобіля приїхали поліцейські. Але, через кілька тижнів я отримав листа із поліції в якому вказувалось, що винний не понесе покарання. Проте крім листа мені нічого не надійшло.

Запитання: Як оскаржити таку бездіяльність правоохоронців?

Відповідь:

Коли провадження взагалі не було відкрито (таке інколи трапляється!), то потрібно оскаржувати бездіяльність слідчого. Якщо ж спочатку кримінальне провадження було відкрито, а потім його закрили, то вам повинні були надати копію постановий про його закриття. Якщо вам її не надали, то рекомендую з письмовою заявою звернутися до відповідного слідчого, який розслідував справу або його керівництва.

Після отримання такої постанови або ж відповіді, що провадження взагалі не відкривалося ви маєте право подати скаргу в прокуратуру або ж напряму до суду. Я, зазвичай, бездіяльність слідчих або їх постанови про закриття оскаржую слідчим суддям. Звертаю увагу, що на оскарження є лише 10 днів від моменту, коли ви дізналися про порушення (бездіяльність чи постанову про закриття справи).

Нижче наведено зразок заяви до поліції, отримання відповіді на яку дозволяє з’ясувати: провадження було відкрито, а потім закрито, чи воно взагалі не відкривалося:

Начальнику Рівненського відділу поліції

ГУ Національної поліції в Рівненській області

33000, м. Рівне, вул. Пушкіна, 4

гр. Івченко Іван Іванович,

який проживає за адресою:

33000, м. Рівне, вул. Нове село, буд. 8

Заява

22 квітня 2016 року я в своїй поштовій скоринці знайшов лист від Рівненського відділу поліції ГУ Національної поліції в Рівненській області №0000000 в якому вказано, що по факту проникнення до мого автомобіля з метою крадіжки не виявлено ознак складу злочину, через що матеріали перевірки були направлені в архів.

Водночас, мені не повідомлено чи по факту проникнення до мого автомобіля з метою крадіжки було відкрито кримінальне провадження (якщо так, то який був його номер; якщо ні, то чому не було повідомлення зареєстроване в Єдиному реєстрі досудових розслідувань). Також мені не надано копії постанови про закриття кримінального провадження.

На підставі викладеного, керуючись Кримінальним процесуальним кодексом України,-

прошу:

  1. Надати мені у письмовій формі:

– відповіді на питання: Чи по факту проникнення до мого автомобіля з метою крадіжки за моїм повідомленням було відкрито кримінальне провадження (якщо так, то який був його номер; якщо ні, то чому не було повідомлення зареєстроване в Єдиному реєстрі досудових розслідувань)?

– копію постанови про закриття кримінального провадження, якщо по факту проникнення до мого автомобіля з метою крадіжки за моїм повідомленням було відкрито кримінальне провадження, а потім його було закрито.

  1. Відповідь про результати розгляду цієї заяви надати мені у письмовій формі у строки, передбачені чинним законодавством України.
24 квітня2016 року

    

_________

/підпис/

І.І. Івченко

 

Автор допису: Микола Глотов